Wybierz

start / Aktualności

JAK WSPIERAĆ ROZWÓJ MŁODEGO SPORTOWCA W DOMOWYCH WARUNKACH?

Kolejny dzień w domowej kwarantannie już prawie za nami. Dni się dłużą, a pomysły na to jak spędzać czas się kończą. Przewietrzmy więc umysły i zapoznajmy się z artykułem przygotowanym przez psychologa LPFA dr Łukasza Bojkowskiego. Jak wspierać rozwój młodego sportowca podczas długotrwałego pozostawiania w domu?

Wielodniowy przymus niewychodzenia z domu prowadzi do ograniczania relacji zawodowych, szkolnych, sportowych czy towarzyskich. Czas spędzany w gronie rodzinnym wykorzystać można jednak na wiele użytecznych sposobów (uczących aktywności wykonywanych razem), pozytywnie wpływających na relacje interpersonalne, jak i rozwój naszych młodych podopiecznych. Poniżej przedstawiamy kilka możliwości:

1. Majsterkujcie – każdy ma w domu coś co wymaga naprawy. Jeśli potrafisz wykonać podstawowe drobne czynności (wymienić uszczelkę, podkleić listwę czy choćby przesadzić kwiaty) zaangażuj w to swoje dziecko. Pamiętaj aby docenić jego zaradność po udzielonej pomocy.


2. Współpracujcie – zaangażuj swoje dziecko na przykład do elementarnych czynności, które wiążą się z przygotowaniem posiłku (mieszania, segregowania, przyprawiania) oraz miejscem do jego spożycia (rozłożenie serwetek, talerzy, sztućców). Ucz przez to obowiązkowości i sumienności.


3. Czytajcie – pokaż dziecku, że spędzanie wolnego czasu nie musi wiązać się wyłącznie z graniem na konsoli czy oglądaniem telewizji. Weź książkę i czytajcie razem, edukuj poprzez obcowanie z nowymi i interesującymi faktami.


4. Zagrajcie – każdy z nas posiada gry towarzyskie, które tylko czekają na „odkurzenie”. Wykorzystaj je, a przez to rozwijaj waszą zdolność logicznego czy strategicznego myślenia. Kto pamięta jeszcze gry w warcaby, bierki, statki czy państwa-miasta?


5. Ćwiczcie nowe umiejętności – podoba wam się jakiś język obcy? Nauczcie się z dzieckiem paru nowych słówek, zdań, liczyć do dziesięciu, pobaw się w słowotwórstwo. Ćwiczcie mózg! Może przy okazji rozwiniesz u swojego dziecka nowe zainteresowania?


6. Uczcie wykorzystując Internet – jednym z najprostszych sposobów na „zabicie czasu” jest aktywność internetowa. Wykorzystuj ją jednak w konstruktywny sposób, szukając inspiracji, filmów edukacyjnych, pokazujących nowe i ciekawe miejsca, zawody lub eksperymenty.


7. Wykonujcie ćwiczenia fizyczne – siłowanie na rękę, gimnastyka, konkurs kto wytrzyma najdłużej w podporze przodem, tyłem, stojąc na jednej nodze, wykona więcej brzuszków, podskoków czy dłużej utrzyma tak zwaną „deskę”. Brak zorganizowanych treningów nie musi wcale oznaczać wielodniowego bezruchu!


Na koniec warto wskazać także na możliwość wykorzystania wolnego czasu w celach przeprowadzenia swobodnej edukacji zdrowotnej. Pamiętaj, że nie wymaga się tutaj analizy wymagających zagadnień medycznych, ale samych rozmów o zasadach zdrowego stylu życia, żywienia, higieny osobistej – a na to nigdy nie jest za późno!#zostanwdomu

źródło: LPFA

 

W obecnej sytuacji ogromną wartość ma Twoja odporność! Jeśli przegapiłeś poprzedni artykuł -> https://www.footballacademy.pl/o-nas/aktualnosci/aktualnosci/co-wplywa-na-twoja-odpornosc/

<< wstecz dalej >>

udostępnij