start / Aktualności

Zdrowy styl życia? To proste!

Każdego roku 8 listopada obchodzimy zainicjowany w 2007 roku Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania (ang. „European Day of Healthy Food and Cooking”). Święto to zostało zainicjowane przez Komisję Europejską ze względu na stały przyrost osób z nadwagą i otyłych. Niepokojącym jest fakt, że wzrost tych statystyk dotyczy w takim samym stopniu dzieci i młodzieży. 

Głównym celem Europejskiego Dnia Zdrowego Jedzenia i Gotowania jest promocja zdrowego stylu życia oraz edukacja dotycząca dobrego wpływu regularnego spożywania posiłków czy zdrowych nawyków żywieniowych, które nabywamy w najmłodszych latach naszego życia lub nawet jeszcze w łonie mamy. Na szczęście nie są one zaprogramowane na całe nasze życie i w każdej chwili jesteśmy w stanie je zmienić i dopasować do swoich aktualnych potrzeb. 

Zdrowa dieta powinna być przede wszystkim zbilansowana i zróżnicowana tak, aby dostarczyć nam wszystkich niezbędnych wartości odżywczych. Nie może być również niesmaczna i monotonna, bo zdecydowanie trudniej będzie nam się trzymać jej założeń. Sprawdź jakie nawyki żywieniowe powinniście wprowadzić do swojego jadłospisu i pamiętaj, że te zmiany powinny zostać wprowadzone stopniowo. 

1. Jedz regularnie

Organizm bardzo lubi zorganizowany sposób żywienia, który pozwala mu na lepsze przyswajanie składników odżywczych. Regularne i częste posiłki pozwalają zużywać energię na bieżąco i nie magazynować jej nadmiaru w tkance tłuszczowej. 

2. Jedz dużo warzyw i owoców

Codzienne jedzenie warzyw i owoców wspomaga trawienie i oczyszcza organizm z toksyn. Surowe owoce i warzywa są w stanie dostarczyć Twojemu organizmowi najwięcej wartości odżywczych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania.

3. Zaczynaj dzień od śniadania

"Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia" - to frazes, który słyszany jest w wielu polskich domach. I słusznie! Zjedzenie pierwszego posiłku do 30 minut po przebudzeniu pozwala na uniknięcie spadku zawartości glukozy we krwi, a co za tym idzie drastycznego spadku energii. Regularne jedzenie śniadań wprawia w ruch nasz metabolizm, dzięki czemu chroni Cię przed nadwagą. 

Sprawdź czy warto korzystać z suplementacji! http://bit.ly/suplementy_FA

4. Pij dużo wody

Woda to życiodajny związek i jednocześnie jeden z fundamentów zdrowego stylu życia i zdrowej diety. Picie dużej ilości wody pomaga w usunięciu toksyn z organizmu oraz doskonale nawadnia nasz organizm i pomaga mu w optymalnym funkcjonowaniu. Unikajmy niezdrowych, słodzonych napojów i zastąpmy je w diecie wodą mineralną. 

5. Ogranicz użycie soli i cukru

Większość z nas spożywa nawet kilkukrotnie więcej soli niż wynosi jej zalecana dzienna dawka, czyli nie więcej niż 6 gram soli. Nadmiar soli prowadzi przede wszystkim do nadciśnienia, które może być przyczyną wielu chorób. Niezdrową sól zastąp w diecie zdrowymi przyprawami czy ziołami. Produkty zawierające cukier to główne przyczyny zaburzeń metabolicznych oraz nadwagi czy próchnicy zębów. Dodatkowo większe spożycie cukru prowadzi do uzależnienia od niego. 

Sprawdź jak dbać o odpowiedni poziom energii u dzieci bez użycia cukru! http://bit.ly/energia_FA

Nie wolno zapominać również o aktywności fizycznej, którą Football Academy zapewnia Wam przez okrągły rok. W okresie zimowym zdecydowanie polecamy ofertę obozów zimowych z FA Camps, podczas których można skutecznie spalić nadmiar kalorii zgromadzonych w trakcie zimowego lenistwa. Organizując obozy dla Waszych dzieci od tak wielu lat nauczyliśmy się, że najważniejsze jest bezpieczeństwo, które już od 10 lat zapewniamy na każdej półkolonii czy każdym obozie, dzięki wykwalifikowanej kadrze i dbałości o nawet najdrobniejszy szczegół. Jesteśmy przekonani, że najlepsze zimowe obozy piłkarskie z FA Camps odbędą się zgodnie z planem, jednak zdajemy sobie sprawę z wątpliwości, które mogą wpływać na Wasze decyzje, dlatego teraz idziemy o krok dalej i pragniemy zagwarantować Wam trzy filary bezpieczeństwa finansowego!

Filary bezpieczeństwa finansowego - http://bit.ly/filary_bezp

<< wstecz dalej >>

udostępnij