Kogo trenujesz?

start / Sport / Blog

Kogo trenujesz?

Zanim rozpoczniesz planowanie kolejnego treningu, zastanów się, z jaką grupą ludzi pracujesz.

Co mają ze sobą wspólnego pracownik działu marketingu i trener piłki nożnej? Więcej niż myślisz!

Tak naprawdę praca w obu powyższych zawodach rozpoczyna się od tego samego: określenia grupy docelowej. W przypadku marketingowca chodzi o odbiorców reklamy. W przypadku trenera – o uczestników prowadzonych zajęć.

Wybór metod nauczania i środków treningowych nie ma sensu, zanim nie ustalimy, do kogo będziemy nadawać nasze komunikaty (werbalne oraz w postaci ćwiczeń).

Nie mamy jednak na myśli określenia tego, z jaką grupą wiekową będziemy pracować. Chodzi o znacznie szersze spojrzenie.

Zupełnie czym innym jest bowiem prowadzenie grupy treningowej 7-latków, które uczęszczają do szkółki piłkarskiej już trzeci sezon a grupy 8-latków, które dopiero zaczynają swoją przygodę z futbolem.

Ale to nadal nie wszystko.

Warto zastanowić się też m.in.:

  • jakie jednostki tworzą grupę treningową (np. bardziej intro- czy ekstrawertyczne)?
  • jakie relacje między zawodnikami panują wewnątrz grupy?
  • czy wszyscy zawodnicy trenowali w ostatnim czasie regularnie?

Wszystkie powyższe, a także wiele innych czynników wpłynie na sposób zaplanowania i przeprowadzenia Twojego następnego treningu.

Na co jeszcze zwróciłbyś uwagę?

<< wstecz dalej >>

udostępnij

Tagi

Beckham

Owen

Lampard

Rooney

Psychologiczny

Społeczny

Poradnik

Dzieci

Zawodnicy